מכון האנמן להומאופתיה

Pure (Classical) Hahnemannian Homœopathy

בהנהלת אורן עומרי

לימודי השיטה ההאנמנית המלאה - המדעית,
המעשית והנאמנה למקור - אצלנו בלבד

המורים המובילים בתחום ילוו אותך בביטחון למימוש אישי ומקצועי, ליישום פרקטי והצלחה בקליניקה

למה ללמוד איתנו

  • לימוד מרתק של אומנות הריפוי, של ידע גבוה, מעשי ברור ויעיל.
  • בתום השנה ראשונה תינתן תעודת מבוא להומאופתיה מטעם מכון האנמן להומאופתיה
  • תוצאות מוכחות של הצלחת המסיימים בפרקטיקה הנלמדת בבית הספר שלנו, באחוזים הגבוהים מהממוצע בין בוגרי ההומאופתיה בארץ ובעולם. 
  • לימודים פרקטיים ובהירים, לימוד השיטה המדעית – הצלחה גבוהה בטיפול
  • מקצוענות וסטנדרט גבוה
  • ליווי צמוד וחניכה אישית
  • צוות מורים מעולה מנוסה וזמין
  • הסטאז’ הארוך ביותר – שנתיים
  • אפשרות ללימודי ערב – מאפשר לאנשים עובדים ללמוד
  • מסלול מנטורינג לאחר סיום הלימודים – מפתח חשוב להצלחה בעולם האמיתי

מהי הומאופתיה

פירוש והגדרה מילולי
הומאופתיה – Homœo-pathy
מיוונית:
דומה = omoion
מחלה/סבל = pathos

הומאופתיה היא שיטה רפואית סדורה ושלמה שבמסגרתה ניתנת תרופה לחולה על סמך חוק הדומים law of similars. השיטה נוסדה על ידי הרופא הגרמני ד”ר סמואל האנמן (1843-1755).
ההומאופתיה נסמכת על מספר עקרונות יסוד ומעל לכל על העיקרון “הדומה בדומה מרפא”.(לטינית: similia similibus curantur) עיקרון המוכר עוד מימי היפוקרטס.
עקרונות מרכזיים נוספים כוללים את עקרון התרופה היחידה, המנה המינימלית, אינדבידואליות, ותפיסת האדם השלם.
תמונת התסמינים הייחודית של המטופל מובילה למציאת תרופה “דומה” עבורו.  תרופה זו נצפתה בניסוי מבוקר או תיעוד הרעלה כמסוגלת ליצור את אותו צירוף תסמינים ייחודי באדם בריא , וכאשר היא ניתנת בצורה נכונה ובמינון המתאים- היא מגרה את כוחות הריפוי הטבועים באורגניזם לפעול להכחדת החולי והשבת הבריאות.

ייחוד בית הספר: הומאופתיה קלאסית האנמנית

ייחודו של בית הספר טמון בכך שלומדים בו את השיטה המקורית, המבוססת על עקרונות מדעיים מוצקים ברורים ופשוטים לתפיסה. זוהי דרך אמינה ומעשית מאוד  ויישום נכון שלה מביא לתוצאות מעולות ללא יוצא מן הכלל.  לימוד דרך זו תאפשר לבוגרים להטמיע את הידע המופלא הזה ולהשתמש בו בביטחון ובהצלחה. זוהי הומאופתיה המושתתת על יסודות בנויים היטב ללא דמיונות וללא פנטזיות.

כפי שכל תורה רצינית צריכה להילמד – מהשורשים כלפי מעלה, כך בדיוק מלמדים אנו בבית הספר שלנו, שכן מבדיקת אופן עבודתם של ההומאופתים הגדולים מהעבר עולה כי הדבר העיקרי שאפשר להם להשיג תוצאות ריפוי מרשימות כל כך הוא דבקות בעקרונות שקבע האנמן, ששם דגש בפן המדעי של השיטה, בסטנדרט אחיד וגבוה ואשר שאף לדיוק רב בעבודה.
לימודי הומאופתיה הם לימודים רציניים וארוכים, ומי שכבר הבין את היכולת המופלאה של שיטה זו לרפא חייב להבטיח לעצמו הכשרה הומאופתית מעולה, כזו שתקנה לו ידע מבוסס ומעשי וביטחון ביכולת שלו לטפל בהצלחה באנשים עם מגוון גדול של בעיות. 

לכן, כל מי שמתעתד להיכנס לתחום חייב לעשות מחקר מעמיק: היכן ואיך ללמוד. אחרי שנות עבודה רבות התברר לנו מעבר לכל ספק, שהומאופתיה קלאסית האנמנית היא הדרך הטובה והמעשית ביותר הן ללימוד והן לריפוי חולים. היא נסמכת על מקורות אמינים בלבד: Materia Medica טהורה ואמינה (ידע התרופות ההומאופתיות) ועל רפרטורי אמין ומדויק, שהוא למעשה מעין אינדקס של מכלול התסמינים והפתולוגיות ורשימת התרופות המתאימה לריפויים.

צרו איתנו קשר

למידע והרשמה התקשרו 052-6088717
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

פגישת ייעוץ והכוונה ללא עלות

למידע והרשמה התקשרו

052-6088717
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

פגישת ייעוץ והכוונה ללא עלות

צוות בית הספר

אנשי הצוות מיומנים מאוד ולהם שנות ניסיון רבות בטיפול הומאופתי בחולים ובהכשרת מטפלים. הם מקצועיים, מעמיקים ובעלי ידע נרחב, והנם זמינים עבור התלמידים להדרכה והתייעצות מעבר לשעות השיעורים. הם ילוו ויובילו אתכם מתחילת ההכשרה ועד סיומה להצלחה בריפוי מטופלים וביסוס קליניקה עצמאית. למעשה אנו נותנים מעטפת שלמה ותומכת מהיום הראשון ועד זמן ארוך לאחר סיום הלימודים.

אורן עומרי - מייסד ומנהל

אורן החל בלימודי הומאופתיה בחו”ל לפני כ-20 שנה והמשיך ללימודים בבית הספר של המכון הישראלי להומאופתיה. לאחר מכן השתלם באקדמיה הבינלאומית להומאופתיה ביוון והרחיב את הידע אצל מורים בינלאומיים נוספים, ובראשם ג’ורג’ דימיטריאדיס מסידני אוסטרליה, וד”ר היינר פריי משוויץ.

אורן צבר ניסיון רב כמטפל וכמרצה מבוקש בתחום. את דרכו בהוראת הומאופתיה החל בשנת 2009, בקולג’ לרפואה משלימה ברמת אפעל ובסמינר אורנים. בשלוש שנים האחרונות 2020-2017 היה שותף ומנהל במכון הישראלי להומאופתיה בתל אביב.

עד היום הכשיר עשרות הומאופתים חדשים וותיקים בלימודי תיאוריה ובאופן מעשי, בהתמחות קלינית של קבוצות הומאופתים ללימודים מתקדמים. משמש כמורה מדריך וחונך להומאופתים עובדים.

נוסף לכך, אורן מנהל ובעלים-שותף של “מרכז נגיעה” לרפואה משלימה בשער-העמקים, המרכז המוביל באזור הצפון המעסיק 15 מטפלים בתחומים שונים. 

אסף קאדי

מרצה להומאופתיה- בוגר ארבע שנות לימודי הומאופתיה במכון הישראלי להומאופתיה, שבהנהלת שמואל שלו.
עובד כהומאופת כבר עשר שנים באזור הגליל המערבי – בקיבוץ חניתה ובנהריה.
עבר השתלמויות אצל מורים רבים, בהם ג’ורג’ ויטולקס ביוון, ד”ר קולקרני בהודו ועוד. בשנים האחרונות מתמחה בשיטת עבודתו של בנינגהאוזן.

ערן אינדיג

מרצה להומאופתיה- עובד כהומאופת זה עשר שנים, בוגר המכון הישראלי להומאופתיה. 
השתלם בהומאופתיה במקומות שונים בעולם: קורס אצל ג’ורג’ ויטולקס ביוון, התנסות קלינית אצל ד”ר קולקרני בהודו.
לימד הומאופתיה בקניה, אפריקה במשך שלושה חודשים.
לימודי המשך אצל שמואל שלו ואורן עומרי, בשלוש השנים האחרונות מטפל בשיטת האנמן-בנינגהאוזן.

פרטי הלימודים

שעות הלימודים

הלימודים בבית הספר של מכון האנמן להומאופתיה יחלו ביום שני ה17.10.21 ויתקיימו אחת לשבוע ביום זה.

שעות הלימד:

בין 16:30 -20:30 

ובנוסף יתקיימו שיעורים גם באופן מקוון.

שנת הלימודים

שנת הלימודים תחל בחודש אוקטובר 2021
בשנה מתקיימים עשרים ושמונה מפגשים אחת לשבוע.

כתובת בית הספר: רחוב עמינדב 17 תל אביב
“מרכז נגיעה” קיבוץ שער העמקים

לפרטים והרשמה התקשרו
052-6088717
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

תכנית הלימודים

בית הספר להומאופתיה קלאסית האנמנית  שם לו למטרה להקנות לתלמידים את ההכשרה המעמיקה, המקצועית והנאמנה ביותר, בדגש על כלים ישימים ובטוחים שיאפשרו להם להתחיל מיד עם סיום לימודיהם ביישום אומנות הריפוי ובעבודה קלינית. הלימוד מתקיים גם בצורה פרונטלית וגם בצורה מקוונת, אני (אורן עומרי) אחראי לכך שכל תלמיד ותלמידה ידעו לטפל בצורה הטובה ביותר, ואני ערב לכך שהידע שתרכשו ישמש אתכם בהצלחה בטיפול בחולים וכי כל אחד ואחת יצמיח שורשים נטועים היטב באומנות הריפוי ההומאופתית. עם סיום הלימודים נפתח מסלול מנטורינג למי שחפץ בליווי והדרכה צמודים. ליווי זה מאפשר מעבר חלק לעבודה רציפה בעולם האמיתי.

מסלול הלימודים להכשרת הומאופתים הוא ארבע שנתי:
שנים א’ ו-ב’: יסודות ההומאופתיה – פילוסופיה ומתודולוגיה של השיטה. האורגנון והמחלות הכרוניות. לימוד materia medica התרופות ההומאופתיות.
שנים ג’ ו-ד’: התמחות קלינית (סטאז’) ארוכה ויסודית, כל סטודנט לוקח בעצמו מקרים וצופה במקרים של האחרים. כל זאת בליווי מורי בית הספר. כמו כן ממשיכים בלימוד התרופות ההומאופתיות.

דרישות קדם ללימודים

  • רצון כן לרפא אנשים
  • תבונה ומוטיבציה ללמוד
  • אנגלית ברמה טובה
  • יכולת התמדה ולמידה עצמית
  • ראיון אישי

נושאי הלימוד

The Organon Of Medicine

“האורגנון” יצא לאור לראשונה בשנת 1810 והוא מכיל בתוכו את התיאוריה, הפילוסופיה והעקרונות שעליהם מבוססת הרפואה ההומאופתית בנוסף להדרכה מעשית כיצד ליישמה. זהו ספר היסוד שנכתב על ידי אבי ההומאופתיה ד”ר סמואל האנמן, והבנת הכתוב בו מהווה את הנדבך החשוב ביותר עבור כל עוסק באומנות הרפואה.

The Chronic Diseases their peculiar nature and their homœopathic cure

ספר חשוב זה עוסק בתיאוריית המחלות 

הכרוניות של האנמן, בטבע הייחודי שלהן ובריפוי שלהן באמצעות התרופות ההומאופתיות.

למידה נכונה של ספר זה חיונית להבנת ההומאופתיה המקורית וליכולת לרפא מחלות כרוניות מהשורש.

צפייה והתמחות בעשרות מקרים של מטופלים וניהול קליניקה במשך שנתיים. ההתמחות שמציע בית הספר לתלמידיו היא מן הארוכות והיסודיות ביותר שקיימות. במהלך הסטאז’ הסטודנטים יצפו בעשרות מקרים (בזמן התרחשותם), ויתנסו באופן עצמאי במקרי טיפול רבים. מניסיוננו, ההתנסות הישירה, בשילוב צפייה, ליווי ופתרון עשרות מקרים נוספים, מניבים את התוצאות הטובות ביותר.

Materia Medica ספר לימוד מדוקדק וקפדני של עשרות תרופות היסוד אשר משמשות אותנו לריפוי מרבית המצבים הפתולוגיים.

לימוד מדויק וקפדני באינדקס הפתולוגיות והתרופות ההומאופתי. הקניית שליטה בספרות ובתוכנה המקצועית.

נלמד לטפל, בין השאר, במצבים נפוצים כמו היריון ולידה, אלרגיות, גזים ובקיעת שיניים אצל תינוקות, הפרעות קשב וריכוז ועוד.

שימוש במתודולוגיה ההומאופתית למצבי חירום בצורה יעילה ומהירה.

הכרות עם תורת התרופות; שיטות הכנה, מינונים, שימור ועוד.

יתקיימו בצורה מקוונת, באמצעות שיעורים שיועברו לסטודנטים  ע”י רופאה MD.

צרו איתנו קשר

למידע והרשמה התקשרו 052-6088717
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

פגישת ייעוץ והכוונה ללא עלות

למידע והרשמה התקשרו

052-6088717
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

פגישת ייעוץ והכוונה ללא עלות

בסיום השנה הרביעית זכאי הסטודנט לתעודת הסמכה מטעם בית הספר. באפשרותו להתקבל לחברות באגודה הישראלית להומאופתיה בהתאם לעמידה בדרישות המקובלות.

קליניקה לימודית – קהילתית

במסגרת בית הספר תפתח קליניקה לימודית קהילתית בה ייקחו הסטודנטים חלק ע”י צפייה במקרים חיים, ניתוחם ופתרונם ומעקב רציף אחריהם לאורך זמן. הקליניקה מציעה הכשרה מתקדמת הן להומאופתים בוגרים שסיימו את לימודיהם והן לסטודנטים החל מאמצע השנה השנייה. אמצעי זה מאפשר לכל סטודנט להיחשף למספר רב של מקרים תוך כדי ואחרי סיום לימודיו ולקבל ליווי צמוד ולהעלות לאין שיעור את רמתו המקצועית. בנוסף הקליניקה הקהילתית מנגישה את הטיפול ההומאופתי לכלל האוכלוסייה במחירים שווים לכל נפש ובכך תורמת הן למטופלים והן להומאופתים ולתלמידים.

בנימה אישית

הסיבה המרכזית שבגינה הקמתי את בית הספר היא לספק מסגרת לימודית ייחודית להומאופתיה בישראל והקניית ידע הומאופתי הולם, מעשי ונאמן למקור – הכשרה שתלמד את המטפל לדעת לרפא ברמה הגבוהה ביותר. נוסף על כך, הליווי האישי והחניכה שאנו מעניקים גם אחרי סיום הלימודים הינם ייחודיים וסוללים את הדרך לטפל בביטחון ובהצלחה.  

בעבודתי אני פוגש מטפלים רבים שסיימו את לימודיהם לפני אי אילו שנים. הדבר המשותף לרבים מהם הוא חוסר בסיס איתן ויסודות מוצקים באומנות הריפוי ההומאופתית המקורית. מצב זה עלול לגרום לחוסר ביטחון בעבודה היומיומית ב’עולם האמיתי’ ולבסוף גם לתסכול לא מבוטל. אם אתם מתעניינים בלימודי הומאופתיה, בטרם תקבלו החלטה אני מזמין אתכם לפגישת ייעוץ אישית איתי ללא כל התחייבות מצדכם. הומאופתיה היא מקצוע נפלא ומרתק למי ששואף לרפא כמו שצריך. נכון, יהיה עליכם להשקיע משאבים זמן ומאמץ אך ההשקעה תשתלם כאשר תקבלו את ההכשרה והכלים המתאימים, אם תתחברו להומאופתיה המקורית של אבי ההומאופתיה ד”ר סמואל האנמן, תזכו לליווי ולכתובת שאליה תוכלו לפנות תמיד תוך כדי הלימודים וגם לאחר סיומם. צוות בית הספר ואני זמינים לכל שאלה והבהרה.

אני מזמין אותך להתייעץ עם מי מההומאופתיות וההומאופתים המופיעים כאן למטה בשמם ובדמותם כדי לסייע לך לקבל החלטה מתאימה עבורך. אנשי מקצוע מעולים אלו למדו איתנו ומיישמים את דרך העבודה שאנו מלמדים בבית הספר בצורה יומיומית ונהנים מהצלחות רבות בעבודה.

בברכה,
אורן  

להתייעץ עם אנשי מקצוע מעולים בנוגע ללימודים

מוזמנים ליצור קשר עם מי מההומאופתיות וההומאופתים המנוסים שלנו ולשאול כל שאלה על החוויה והניסיון שלהם מהלימודים. הם מיומנים מאוד ולהם שנות ניסיון רבות בטיפול הומאופתי בחולים.

המלצות

מידע מקצועי

דוגמאות לריפוי הומאופתי

ילדה בת ארבע סבלה מירידה ניכרת בשמיעה עקב הצטברות נוזלים באוזניים. הבעיה התחילה אחרי דלקות חוזרות ונִשנות שטופלו באנטיביוטיקה. הרופאה הציעה כפתורים לניקוז הנוזלים. הילדה הגיעה לטיפול הומאופתי אצלי כדי להימנע מהכפתורים ומהדלקות הנִשנות וקיבלה רמדי הומאופתית.

להלן התוצאות: כעבור חודש – אין שיפור בשמיעה אבל יש הטבה מנטלית גדולה (סימן טוב מאוד לכך שההטבה הפיזית כנראה תתרחש). כעבור חודש נוסף – שיפור גדול בשמיעה. בבדיקת אוזניים נצפתה כמות פחותה בהרבה של נוזלים. ההטבה המנטלית נשמרה. כעבור שנה אמה של הילדה דיווחה שמצב האוזניים מצוין ושאין כל בעיית בשמיעה.

אישה בת 39 סבלה מעצירות כרוניות. כבר כמה שנים שהייתה יציאה אחת לשבוע. היא קיבלה רמדי הומאופתית ודיווחה: יש יציאה באופן די סדיר, כל יום או יומיים. המצב הזה נשמר לאורך חודשים רבים. כמו כן דיווחה האישה על הטבה בהרגשה הכללית, בתחושת העצבנות שליוותה אותה במשך שנים רבות וביחסים בבית.

ילדה בת שמונה סבלה מהתקפי אלרגיה, מקוצר נשימה, מהתנפחויות ומגרד. היא טענה שבעת קוצר נשימה היא “מרגישה שהולכת למות”. טופלה באינהלציות ובמשאפים. על פי כללי ההומאופתיה, ובהתחשב באופייה המיוחד של הילדה וברגישותה לאלרגנים מסוימים ניתנה רמדי הומאופתית מתאימה. כעבור חודש האם והילדה דיווחו על היעלמות, כמעט מוחלטת, של התסמינים. הרגישות נעלמה ולא התרחש כל מקרה של קוצר נשימה ואלרגיה. הילדה לא נזקקה עוד למשאף. כמו כן נצפתה הטבה בהתנהגות ובבעיות אחרות שאפיינו אותה. פגשתי אותה פעמים נוספות ואכן נראה כי ההטבה נשמרה גם כעבור חודשים רבים.

אישה בת 35  אשר סבלה מחוסר ביטחון כרוני ועמוק. למרות היותה דמות מרשימה ואינטליגנטית ביותר, ואף על פי שנסיבות חייה הצביעו על הצלחה שאמורה הייתה להשרות בה תחושת ביטחון, הרגשתה הפנימית הייתה הפוכה לחלוטין מכך.

בהתחשב בתלונותיה ועל סמך התרשמותי ממנה, נתתי לה רמדי הומאופתית מתאימה. פגשתי אותה לצורך מעקב כמה פעמים במהלך החודשים הבאים, והיא דיווחה על שיפור ברור שהלך והתחזק. היא תיארה תחושת רגיעה וטענה שאין יותר בלבול, שהיא יודעת מה היא רוצה ואיך להשיג את זה. בסופו של דבר, בתום שנה של טיפול הומאופתי, חוסר הביטחון שאפיין אותה נעלם לגמרי.

נערה בת 15 סבלה מחוסר יכולת להתרכז. הדבר התבטא, בין היתר, בהתקפי כעס ובחוסר סבלנות והשליך על התפקוד בבית הספר, בבית ובחברה. היא קיבלה רמדי הומאופתית והאם דיווחה על שיפור גדול מאוד בריכוז. הציונים בבית הספר השתפרו באופן ניכר. נצפתה הטבה גדולה גם במישור הפיזי. כמו כן נעלמו כמה תסמינים פיזיים שהציקו עד מאוד.

גבר בן 32 סבל מכאב ראש שהופיע כמה פעמים ביום, בכל יום, במשך שנים מספר. הכאב לא היה נורא אבל ליווה אותו במשך היום כולו. הוא קיבל רמדי הומאופתית. כעבור חודש דיווח כי כאב הראש נעלם לחלוטין.

כמו כן, מבחינה מנטאלית הוא הרגיש שיפור עצום, וכך גם בבעיות רבות שמהן סבל.

אישה בת 34, לידה ראשונה. המים ירדו וכעבור 36 שעות לא חלה התקדמות (פתיחה של שתי אצבעות). הרופאים אמרו שאם הלידה לא תתקדם בשעות הקרובות תקבל זירוז וייתכן שתועבר לניתוח קיסרי. האישה קיבלה זריקת זירוז שלא הביאה לשיפור משמעותי. כעבור 48 שעות מירידת המים רוחב הפתיחה היה ארבע אצבעות בלבד. היא קיבלה רמדי הומאופתית וכעבור שלוש שעות ילדה בן בלידה רגילה ומוצלחת.

גבר בן 35 סבל מגרד, שלעיתים היה בלתי נסבל. על רגליו החלה להתפשט פטרייה.

חודשיים לאחר מתן רמדי הומאופתית הוא דיווח על הטבה גדולה במצב הגרד ועל נסיגה של הפטרייה. בפגישה נוספת, מקץ חודשיים, דיווח על היעלמות מוחלטת של הגרד והפטרייה. אשתו דיווחה על שינוי לטובה ברמה המנטלית, שאף הלך והשתפר עם הזמן. הפטרייה לא הופיעה שוב.

תינוק בן שנה קם בבוקר עם דלקת עיניים הכוללת הפרשה. במשך היום העין הפכה נפוחה, אדומה ומגרדת. בערב קיבל התינוק רמדי הומאופתית מתאימה. למחרת חזרה העין למראה נורמלי. הדלקת פחתה כמעט לגמרי וחלה בה הטבה במשך היומיים העוקבים עד לריפו מלא.

ילד בכיתה ב’ הגיע לטיפול. המורה התלוננה שהוא היפראקטיבי, מפריע לה ולילדים, מציק ומרביץ. הוא בקושי הצליח לקרוא ולכתוב. אובחן כלוקה בהפרעת קשב וריכוז, והייתה המלצה ולחץ מצד בית הספר לנטילת ,תכשיר כימי ידוע ליטפול בADHD. האם, שלא רצתה לתת אותו לבנה, פנתה לטיפול הומאופתי. נוסף לדיווח הזה הילד נצפה בקליניקה כחסר סבלנות ויכולת ריכוז. הוא זז הרבה וגילה חוסר סבלנות לכל אורך הפגישה.

נוסף על כך דווחו כמה בעיות נוספות ועל סמך כל אלה נבחרה רמדי הומאופתית מתאימה. כעבור כמה חודשים של טיפול ומעקב האם דיווחה כי בנה רגוע בהרבה וכי יש בו שקט פנימי. המורה בכלל חשבה שהוא נוטל את אותו תכשיר ידוע. בקליניקה נצפה ילד אחר לחלוטין: רגוע ושקט. הוא ישב לאורך כל הפגישה וצייר בריכוז רב. מכלול התלונות של הילד הצטמצם מאוד.

הגיע לקליניקה בחור צעיר, נחמד ושקט, מלווה בהוריו. הם סיפרו שלפני כשנתיים כף רגלו התמלאה ביבלות ויראליות, הממשיכות להתפשט. הדבר מהווה מטרד ומקור לחוסר נוחות מבחינת חיצונית. שוחחתי עימם ועל פי מצב היבלות, מבנה אישיותו וכלל המקרה רשמתי רמדי הומאופתית. לאחר הפגישה השנייה החלו היבלות להצטמק. וכך, אחרי כארבעה שבועות כמעט כל היבלות נעלמו!

גם במקרה זה נרשמה הצלחה גדולה לכוחה של ההומאופתיה.

הגדרת הבריאות

על השאלה “מהי בריאות?” להיות שאלה מרכזית ברפואה. אף שהשאלה עלולה להשתמע כתיאורטית, הרי שמעבר לפן התיאורטי החשוב בפני עצמו, יש לתשובה לשאלה זו חשיבות רבה גם ברמה הפרקטית. לצורך הבנת התשובה ההומאופתית לשאלה זו יש לזכור את התפיסה ההומאופתית של האורגניזם כשלם, ובתוך תפיסה זו את החלוקה המקובלת בהומאופתיה לשלוש הרמות של הקיום האנושי: הפיזית (הגוף על כל תפקודיו), הנפשית (עולם הרגש) והמנטלית (עולם המחשבה והפעילות השכלית). החלוקה לרמות חשובה מכיוון שלעיתים אדם יהיה חולה ברמה אחת, בעוד שברמות האחרות יהיה אותו אדם בריא לחלוטין. לדוגמה, אדם שסובל ממחשבות אובססיביות אבל לעולם אינו חולה במחלות חום, לא יוכל להיות מוגדר כאדם בריא; שכן, בריאות שלמה תתבטא בשלוש הרמות הללו.

בריאות במישור זה היא החופש מחוסר נוחות, ממגבלה או מכאב בגוף. מחופש זה נובעת היכולת ליהנות מהאפשרויות של הגוף, ליהנות מחופש פיזי בתנועה, מפעילות ומחוסר מגבלה.

ברמה זו בריאות תוגדר כחופש להרגיש את כל מכלול הרגשות האנושיים, וזאת בזמן המתאים וללא תקיעות רגשית. לדוגמה, כשנפטר מישהו קרוב יהיה זה אך טבעי להרגיש אבל. עם זאת, על האבל לפוג לאיטו בתוך פרק זמן סביר. אדם שנשאר שרוי באבל במשך עשר שנים אחרי מות יקירו מציג מצב של תקיעות רגשית. באותה מידה אדם שנעלב מכל דבר שנאמר לו מציג רגישות נפשית שאינה במקומה, וגם זהו מצב של תקיעות רגשית. אדם שאינו מסוגל להרגיש רגש מסוים מציג נכות רגשית מסוימת, מעין מוות “מקומי” ביכולת ההבעה הרגשית שלו. בהגדרה עמוקה מעט יותר ופילוסופית נוכל להסתכל על בריאות רגשית כעל החופש מתשוקה.

כל תשוקה מציגה חסר מסוים, שאותו רוצה האדם למלא על ידי השגת מושא של התשוקה. ככל שהתשוקה גדולה יותר כך גדול חוסר האיזון הרגשי. לדוגמה, זה אך טבעי לרצות לקבל הכרה מהסביבה, אבל אדם שרודף אחרי מחמאות והכרה מהסביבה ללא הפסקה מבטא תשוקה גדולה שפירושה חוסר איזון עמוק. אדם בריא יהיה חף מתשוקות חזקות שיאפילו על קיומו ועל המנעד הרגשי שלו. הוא יהיה רגוע ושלו, אך עם זאת פעיל ויצירתי, ירגיש רגשות חיוביים בעיקר וייטה לאהבה ולבנייה ולא לשנאה ולהרס.

בריאות מנטאלית היא החופש ממגבלה מנטאלית, שממנה נובעות יכולת מחשבה, הבנה, יצירתיות מחשבתית והיכולת ליהנות ממחשבה בהירה, חדה, מתפתחת ועניינית. כל תקיעות מנטאלית או חוסר יכולת מנטאלית מצביעים על מצב מחלה. לדוגמה, אדם הלוקה בדלוזיה וסבור שכולם סביבו אויבים שרוצים להרוג אותו, מציג מצב חולני במישור המנטאלי. גם כאן חשוב להביא נקודת מבט עמוקה יותר, פילוסופית מעט, שעל פיה בריאות מנטאלית היא החופש מאנוכיות.

על פי סולם מדידה זה, ככל שאדם חושב על עצמו יותר ומביא בחשבון פחות את האחרים, כך גדולה מידת חוסר האיזון שלו. ולהיפך: ככל שאדם רואה יותר את טובתם של אחרים במקביל לטובתו שלו, ככה בריאותו המנטאלית טובה יותר.

לסיכום, ניתן לראות שרק אדם בריא בכל שלוש רמות הקיום האנושי יכול להיחשב בריא באמת. מובן שהגדרה זו מציגה קשת רחבה ומורכבת מאוד של בריאות מול חולי. עם זאת, ברור כי שאיפתו מדע רפואי חייבת להיות בריאות אמיתית בכל הרמות, ורק שם, במצב של חופש מכאב ותקיעות, ובלוויית היכולת ליהנות משלוש הרמות במקביל נוכל להכריז על בריאות מלאה ואמיתית. כאמור, למצב זה יש לשאוף והוא המנחה אותנו בריפוי ההומאופתי.

צרו איתנו קשר

למידע והרשמה התקשרו 052-6088717
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

פגישת ייעוץ והכוונה ללא עלות

למידע והרשמה התקשרו

052-6088717
או השאירו פרטים ונחזור אליכם

פגישת ייעוץ והכוונה ללא עלות